GN Store Nord
Aktiesnakken
Bavarian Nordic
Genmab
TESLA
Ennogie
NOVO
Shipping
Biotek-snakken
AMBU
Amerikanske aktier
Gubra
BITCOIN
GN Store Nord
Grønne Aktier
Pharma
EL-BILER
Hansa Biopharma
ExpreS2ion
Medico
Smallcap og First North aktier
Zealand Pharma
Chemometec
Krypto
Vestas
Banker og Finans
Embla Medical
Laks
18/3 11:11 af Helge Larsen/PI-redaktør |
Velkommen til GN Store Nord chatten.
| |
18/3 11:21 af EliotSpitzer |
Ok - så åbner jeg ballet her. Hvorfor skulle Bank of America købe sig op i GN Stor Nord? - Og hvorfor taler meddelsen også om indirekte ejerskab? - Kom meddelsen om de havde reduceret ikke ret sent? Og falder salget af aktier under 5 % sammen med at aktieudvidelse-forslaget til GF faldt.
| |
18/3 11:24 af EliotSpitzer |
Jeg mener at Bank of America er stråmand her men hvorfor har vi 5% regler hvis man bare kan skjule sig bagved sin bank?
| |
18/3 11:37 af LP90 |
Dejligt med ny chat endnu en aktie jeg også har kun Laks jeg ikke svømmer i god weekend :-)
| |
18/3 13:08 af Stroka |
Eliot. Jeg har tænkt det samme. Man køber ikke som bank en så stor post uden et strategisk eller kundemæssigt formål.
| |
18/3 17:19 af ProInvestorNEWS |
Nye indlæg i debatten. (link)
| |
19/3 09:11 af JKY_VH |
Fornemt indlæg af Per Hansen, tak for det.
| |
19/3 09:23 af JKY_VH |
ES, BoA køber vel op på vegne af Eliot altså som stråmand, men hvad er så årsagen til at Eliot melder ud at de ikke har aktier i GN? De vidste jo på forhånd at Demant sidder med mere end 10% af aktierne og vil kunne blokere en overtagelse. Det synes jeg er meget mærkeligt. Hvis jeg skal komme med et bud, bliver det rent konspiratorisk. Kan der have været en "3.mand" involveret? GN´s ledelse og bestyrelse gik jo kækhøj fra generalforsamlingen med et budskab om, at selskabet bedst selv kunne løse
| |
19/3 09:29 af JKY_VH |
problemet med finansieringen. Hvordan kan en seriøs bejler få ledelse og bestyrelse ud af den "vildfarelse"? Måske ved at skabe skræk og rædsel ved at sende en finansiel spækhugger som Eliot på banen og dermed GN i armene på "3. mand"! Hvem er så denne "3. mand"? Det er som sagt ren konspiratoriske tanker. God søndag til alle:-)
| |
19/3 12:52 af EliotSpitzer |
JKY - Jeg tror ikke at Elliott Mangament tør går ud og sige at dette ikke er dem, hvis de havade haft en finger med i spillet hos BoA. Jeg tror det er en anden aktør som er i spil men hvem har jeg intet bud på.
| |
19/3 12:57 af JKY_VH |
Næh, det står jo enhver frit for at gætte.
| |
19/3 12:59 af JKY_VH |
De meldte vel også bare ud, at de ikke havde aktier i GN. De sagde vel ikke, at de ikke havde haft aktier i GN.
| |
19/3 13:33 af EliotSpitzer |
JKY - Melding lød “STOCKHOLM, March 17 (Reuters) - Activist investor Elliott Management Corp does not have an investment in Danish hearing aid equipment maker GN Store Nord, an Elliott spokesperson said on Friday.”. Det skulle betyde at de havde fået solgt de ca. 5 % til nogen andre. Men den handel (eller de handler) skal vel meldes til Børsen i København. De skulle ha solgt alt frem til fredag. Hvis det er sandt er der Dark pool aktier.
| |
19/3 13:35 af JKY_VH |
Ja, jeg kan godt se pointen, men jo også interessant hvorfor de købte disse aktier
| |
19/3 13:45 af EliotSpitzer |
JKY - Jeg tror medierne har taget fejl og det er en anden aktør end Elliott Management og enden aktør end Bank of America
| |
19/3 14:02 af EliotSpitzer |
Men hvem er den anden aktør? Det spørgsmål er mig en gåde. Og jeg tror simpelhen ikkke
| |
19/3 14:02 af EliotSpitzer |
Ikke at Bank of America har fundet pådutte
| |
19/3 14:03 af EliotSpitzer |
på dette på egen hånd.
| |
19/3 14:05 af EliotSpitzer |
Jeg er i tvivl om banken har lov til at spekulere for egne penge i den størrelse. Her tænker jeg på bankens egne regler og ikke lovgivning. Men der skaber også en situation, hvor Finanstilsynet må finde ud af hvem det så er.
| |
19/3 14:51 af JKY_VH |
Ja, det skal jeg ikke kunne sige
| |
19/3 17:42 af EliotSpitzer |
Jeg kan husk at da jeg havde Erhversjura da jeg læste på CBS betød "straks" eller "umiddelbart" her og nu. Men regler i dag er at man har god tid til at give storaktionær meddelser. Finanstilsynets regler siger nu følgende om storaktionær meddelser:
| |
19/3 17:42 af EliotSpitzer |
Aktionæren skal straks give meddelelse til selskabet og Finanstilsynet, dog senest fire hverdage efter, at vedkommende bliver eller burde været blevet bekendt med, at transaktionen er gennemført.
Selskabet skal inden for tre arbejdsdage offentliggøre indholdet af storaktionærmeddelelsen til markedet. Samtidig med offentliggørelsen skal selskabet indberette selskabsmeddelelsen til Finanstilsynet.
| |
19/3 18:08 af EliotSpitzer |
Jeg syntes det er interessant at Bank of America har d. 15. marts 2023 sænket GN Store Nord til "underperform" fra "neutral" og samtidig har banken siddet på en 5% aktiepost. (link)
| |
19/3 19:31 af JKY_VH |
Ja, det stinker ES:-(
| |
| ||
20/3 14:09 af ProInvestorNEWS |
GN: William Demant Invest-regnskab
bekræfter ejerandel på ca 10,8 pct. (link)
| |
20/3 15:01 af EliotSpitzer |
Det er værd at bemærke "Total assets" er 61,545 mia kr i 2022, hvilket var 52,207 mia i 2021. Endvidere "Consolidated equity" var på 27,858 mia i 2022, hvilket var på 25,734 mia i 2021.Men "Net interest-bearing debt" er også vokset fra 22,495 mia DK i 2022 versus 16,152 mia DK i 2021.
| |
20/3 15:02 af EliotSpitzer |
Og jeg taler om William Demant Invest balance tal fra regnsakbet 2022 versus 2021.
| |
20/3 15:52 af EliotSpitzer |
I regnskabet fra W Demant Invest er der et interessant nyt selskab med sparsomme oplysninger, nemlig "Anpartsselskabet af 7.11.2022". Det er ejet af W Demant Invest A/S, Kirkibi Invest A/S (Kirk Kristiansen familien) og Brightfolk AS (Holck Povlsen familien), hver med 33 % aktier. Det ligner en skal indtil videre men dette er vanlig investorer, som jobber med større investeringer. Men slet ikke sikkert at det er relateret til GN Store Nord.
| |
21/3 07:07 af LP90 |
Godmorgen :-)
| |
21/3 07:28 af JKY_VH |
Interessant observation ES og god morgen:-)
| |
21/3 08:18 af Urban |
William Demant Invests ejerandel på ca. 10,8 pct. af GN Store Nord væltede GN-bestyrelsens forslag om at rejse ny kapital.(link)
| |
21/3 08:27 af Urban |
2. marts til 20. marts -23: GN Store Nord har oplevet en markant stigning (81%)
i antallet af Nordnet-aktionærer.(link)
| |
21/3 23:09 af EliotSpitzer |
03/20/2023 | 12:00am EDT
share with twitter
share with LinkedIn
share with facebook
GN Store Nord A/S(CPSE:GN) dropped from FTSE All-World Index (USD) (link)
| |
23/3 07:16 af LP90 |
Godmorgen :-)
| |
24/3 07:52 af LP90 |
Godmorgen :-)
| |
24/3 09:03 af Urban |
GN Store Nord hør fra kl. 2.25. Kræver lidt tålmodighed og tid
;-): (link)
| |
25/3 08:43 af EliotSpitzer |
Her er ATP’s indlæg som de gav på General Forsamlingen tidligere i marts. (link)
| |
27/3 06:32 af LP90 |
Godmorgen :-)
| |
27/3 12:59 af EliotSpitzer |
Det ser ud som om at kursen flader ud her rundt 140-150, hvis man ser på lidt længere graf. Men hvis den ikke skal falde yderligere så må bestyrelsen relativt hurtigt komme med et udspil omkring håndtering af gælden.
| |
27/3 13:50 af Urban |
Ja, men der er vel stadig flere større investorer med William Demant Invest i spidsen med en ejerandel på ca. 10,8 pct., der har investeret i GN aktier, fordi de ved, at selskabets værdi reelt er berettiget til
en langt højere værdi end de aktuelle 20 mia. med udgangspunkt i den aktuelle kurs.
| |
27/3 17:58 af EliotSpitzer |
Urban - WDI ejerandelen kan tjene flere formål, hvor et bl.a. er at forhindre et opkøb, hvis GN Stor Nord bliver veldig billig. Men for hver kr aktien falder bliver emissionen dyre for eksisterende aktionærer. Derfor kan bestyrelsen ikke side på hænderne. I mine øjne bør der komme et udspil indenfor de næste 3-4 uger.
| |
27/3 18:21 af EliotSpitzer |
Jeg tror i øvrigt at den 5% som blev flaget fra Bank of America i dage rundt GF i virkeligheden sad hos investeringsbanken
Merrill Lynch.
| |
28/3 13:11 af EliotSpitzer |
Sydbank fremhæver GN som et selskab "fanget i renteklemme." (link)
| |
28/3 13:43 af EliotSpitzer |
Jeg kan se at jeg uploaded fejl ATP link. Her er ATP's kommentar til GN Store Nord A/S’ ordinære generalforsamling den 15/3 2023. (link)
| |
28/3 13:46 af EliotSpitzer |
Her siger ATP at "tilførsel op til 5 mia. kr. tilstrækkelig til at få GN Store Nord sikkert gennem de kommende år bortset fra ved en dyb recession". Hvorfor kommer GN Store Nord ikke igang med den emission? Det bliver dyrer og dyrer, hver dag som går med faldende kurs og øget renter. Eller har de andre planer?
| |
28/3 13:54 af EliotSpitzer |
Der var 4 større banker, bl.a. Nordea, som var klar til at hjælpe med at gennemføre kapitalforhøjelse i GN Store Nord på 7 mia. men kapitalforhøjelsen var vel planlagt uden fortegningsret for selskabets eksisterende aktionærer eller andre. Derfor at det ikke kun er forskellen på de 2 mia. alene som er forskellen.
| |
28/3 14:21 af EliotSpitzer |
Jeg tænker at der var en eller flere investor, som stod klar her i kulissen.
| |
28/3 14:21 af EliotSpitzer |
ATP sidder på nuværende tidspunkt med 2,99 pct. af aktierne i GN Store Nord.
| |
28/3 14:44 af Urban |
Forrventer vi meget snart, får et strategisk udspil fra bestyrelsen. De skal lige have lidt mere
ro og fred;-)
| |
29/3 06:38 af LP90 |
Godmorgen :-)
|